Wśród wszystkich działań marketingowych jednym z bardziej popularnych i powszechnie stosowanych jest bez wątpienia roznoszenie ulotek reklamowych, bowiem w naszym kraju jednak w dalszym ciągu nie mamy żadnego bardziej skutecznego, alternatywnego sposobu przekazu treści reklamowych. Rzecz jasna tutaj trzeba najpierw bardzo starannie określić grupę docelową odbiorców, aby odpowiednio dopasować treść przekazu reklamowego, w celu podniesienia skuteczności działania marketingowego.
Przede wszystkim można tutaj powiedzieć, iż roznoszenie ulotek, jest pewną z form kolportażu materiałów reklamowych, przy czym w tym przypadku zajmujemy się przede wszystkim dostarczaniem ulotek reklamowych prosto do domów potencjalnych klientów, aczkolwiek możemy tutaj przeprowadzić kolportaż adresowy i bezadresowy. Roznoszenie ulotek jest formą kolportażu bezadresowego stosowaną przede wszystkim w przypadku promowania produktów bardzo powszechnych, lub też całych grup produktów, gdzie mamy duży poziom pewności, iż nie trzeba segregować odbiorców reklamy zaś sam jej koszt nie jest na tyle wysoki w rozumieniu jednostkowym, aby przeprowadzać odpowiednie segregowanie odbiorców reklamy na grupy.
Inna formą kolportażu może być wykorzystanie obiektów handlowych i obsługi stoisk reklamowych przez hostessy co także okazuje się bardzo skuteczną metodą, aczkolwiek tutaj materiały reklamowe z reguły trafiają do osób najbardziej zainteresowanych danym rodzajem produktów, które podeszły do stoiska reklamowego i skorzystały z oferty informacyjnej, która wydała się im bardzo atrakcyjna.
Jednym słowem jest to bardzo dobre działanie marketingowe dzięki któremu możemy osiągnąć dość spory poziom skuteczności przekazu reklamowego a to przecież kwestia stosunkowo istotna.
Warto też tu wspomnieć parę słów o badaniach typu tajemniczy klient. Powodzenie przebiegu realizacji badania Mastery Shopping jest jednak w największym stopniu zależne od jakości pracy audytorów. Bardo ważną kwestię stanowi zatem ich właściwy dobór, uwzględniający specyfikę konkretnej placówki poddawanej badaniu.
Badania marketingowe to według pojęcia encyklopedycznego, proces zbierania obiektywnych i rzetelnych informacji wraz z ich przetwarzaniem, który jest podejmowany w celu zmniejszenia ryzyka podejmowanych przez menadżerów decyzji marketingowych. Pojęcie badania marketingowego jest tutaj o wiele szersze niż na przykład pojęcie badania rynku, które z kolei jest nieco ogólniejsze od pojęcia analizy rynku. Jednym słowem badania marketingowe to przede wszystkim zestaw badań, dzięki którym menadżer przedsiębiorstwa, może pozyskać wiedzę pozwalającą na minimalizację ryzyka podejmowanych przez siebie decyzji.
Podstawowym przedmiotem badań marketingowych są:
badania reklamy (nad treścią przekazu reklamowego oraz nad środkami reklamowymi)
badania produktu (popyt na nowe produkty, akceptacja nowego produktu, badania cech i wartości produktów konkurencyjnych, testy produktów już obecnych w sprzedaży)
badania branży i funkcjonowania firmy (trendy branżowe, badania cen, badania lokalizacji zakładów produkcyjnych i placówek handlowych, analizy rynków zagranicznych, badania rynku pracy, analizy zatrudnienia)
badania sprzedaży i rynku (ocena chłonności i pojemności rynku, analiza udziału poszczególnych firm w rynku, charakterystyka rynku branżowego, analiza sprzedaży)
badania związane z problemami społecznej odpowiedzialności firmy (badania prawnych regulacji reklamy i promocji, analiza problemów ekologicznych)
Bardzo często wykorzystywanym badaniem wchodzącym w skład badań marketingowych będą badania cati czyli komputerowo wspomagane badania telefoniczne>. Są to swego rodzaju sondaże i ankiety kierowane do odpowiednio wybranej grupy docelowej odbiorców, których celem jest uzyskanie odpowiednich informacji na temat ich działań na rynku, ich możliwości nabywczych, oraz zainteresowań. Do tego dochodzą tutaj także gotowe opracowania statystyczne wykonywane przez odpowiednie działy statystyczne, dzięki którym możemy sprawdzić wiele informacji statystycznych dotyczących zjawisk masowych, takich jak zachowanie się dużych grup klientów, których rozpatrywanie w ujęciu innym niż statystyczne nie ma jakiegokolwiek sensu.
Oferujemy profesjonalne wsparcie w zakresie prowadzenia badań marketingowych, w ramach których prowadzimy także badania cati, oraz przygotowujemy odpowiednie opracowania statystyczne. Zapraszamy serdecznie do skorzystania z naszych usług w tym zakresie wszystkie przedsiębiorstwa, które potrzebują solidnego wsparcia dla procesów decyzyjnych w swoich firmach.
Market research to nic innego jak wnikliwe, precyzyjne i wyjątkowo skrupulatne badanie rynku pod praktycznie wszystkimi jego aspektami. Dzięki tego rodzaju badaniom możliwe będzie pozyskanie odpowiedniej wiedzy w zakresie możliwości podjęcia konkretnych działań w celu poprawy wizerunku przedsiębiorstwa na rynku, oraz osiągania jeszcze lepszych wyników sprzedaży produktów oraz usług.
Przede wszystkim jednak trzeba tutaj zdać sobie sprawę z tego iż market research to działanie bardzo istotne, długoterminowe i kosztowne, aczkolwiek przynoszące bardzo wiele korzyści jeśli chodzi o poprawę efektywności działań przedsiębiorstwa, szczególnie w kwestii marketingu i zarządzania. Pozyskujemy tutaj wiedzę na przykład na temat konkretnych działań konkurencji a co za tym idzie, możemy dopracować swoje działania tak, aby odnieść jeszcze wyższy poziom skuteczności przewagę nad konkurencyjnymi produktami oraz usługami, co jest tutaj przecież jednym z bardziej istotnych aspektów prowadzenia działalności na konkurencyjnych rynkach. W trakcie tego rodzaju badania niezbędne do przeprowadzania są wszelkiego rodzaju analizy oraz obliczenia statystyczne dzięki których zastosowaniu market research jest działaniem jeszcze bardziej skutecznym.
Bardzo często jednym z wielu działań prowadzonych w ramach badań rynku – market research, jest profesjonalne badanie cati czyli komputerowo wspomagane badanie telefoniczne>. Całe badanie przebiega za pośrednictwem telefonu poprzez odpowiedni system komputerowy, który sam wybiera respondentów, a co najważniejsze zbiera na bieżąco informacje o udzielanych przez nich odpowiedziach i przedstawia częściowe wyniki. Jest to jedno z lepszych i bardziej efektywnych badań jakie możemy tuta przeprowadzać w ramach market research.
Bardzo ważnym rodzajem badań przeprowadzanych przez naszą agencję badawczą są badania rynku pracy wykonywane przede wszystkim na rzecz Powiatowych Urzędów Pracy, które w ten sposób chcą pozyskać wiedzę na temat zapotrzebowania na pracowników w poszczególnych sektorach, a następnie w tych kierunkach szkolić osoby bezrobotne. Oczywiście prywatne przedsiębiorstwa, także zlecają tego typu działania, aczkolwiek ich celem jest tutaj ustalenie odpowiedniej polityki działań kadrowych w przypadku zapotrzebowania na większą ilość siły nabywczej w krótkim czasie.
Możemy tutaj powiedzieć, iż przeprowadzane przez nas badania rynku pracy są bardzo dokładne i precyzyjne, dzięki czemu każdy nasz zleceniodawca, uzyskuje zadowalające odpowiedzi na stawiane przez siebie pytania. Ponadto, wa ramach tego typu badania, możemy jednocześnie przeprowadzać badania satysfakcji pracowników zarówno w przypadku poszczególnych przedsiębiorstw jak i w przypadku konkretnych sektorów branżowych. Chodzi tutaj o to, iż wiedza na temat satysfakcji pracowników w przedsiębiorstwie, pozwoli nam na określenie zakresu działań, dzięki którym możliwe będzie skuteczne podnoszenie poziomu satysfakcji pracownika z wykonywanej pracy oraz osiąganych zarobków, co też przełoży się natychmiast na jego wydajność.
Warto zaznaczyć w tym miejscu iż poprzez badania satysfakcji pracowników konkretnego sektora, możemy sprawdzić, jakie panują ogólne warunki na rynku tego sektora, czyli tego typu badanie satysfakcji będzie jednym z elementów składowych badana tego rynku. W przypadku niezadowolenia na przykład z wynagrodzenia, możemy wysnuć wnioski, iż w sektorze nie jest najlepiej, skoro pracownicy nie zarabiają tyle ile by chcieli, ile uważają za słuszne w przypadku wykonywania konkretnego rodzaju pracy.
Opinia pracowników na temat wykonywanej przez nich pracy, oraz poziom ich zadowolenia z wykonywanej pracy, maja tutaj decydujący wpływ na ich wydajność w pracy. Dlatego też, prowadząc działalność gospodarczą warto zwrócić uwagę na ten aspekt i systematycznie przeprowadzać tego rodzaju badania opinii i satysfakcji pracowników, dzięki którym pozyskamy wiedzę, wiedzę pozwalającą nam na stałe poprawianie warunków pracy w przedsiębiorstwie, co rzecz jasna znajdzie swoje przełożenie na efektywności całego przedsiębiorstwa.
Musimy tutaj zagwarantować sobie odpowiednie podejście do kwestii przeprowadzania tego typu badania, bowiem im bardziej dokładnie zostanie ono wykonane, tym lepsze osiągniemy wyniki a co za tym idzie, w lepszym zakresie będziemy mogli poprawić efektywność naszych działań i wydajność załogi. Dlatego też badania opinii pracowników powinny być tutaj przeprowadzane jak najbardziej regularnie, zaś ich wyniki poddawane odpowiedniej analizie, aby w stosunkowo krótkim czasie od badania opinii pracowników możliwe było wdrożenie odpowiednich działań mających na celu podniesienie warunków pracy w przedsiębiorstwie co natychmiast znajdzie swoje przełożenie na wydajność poszczególnych pracowników.
Warto tutaj podkreślić iż badania opinii pracowników przebiegać będą w sposób podobny jak badania rynku z tą jednak różnicą, iż w przypadku badania rynku, będzie ono przeprowadzane na o wiele większą skalę. Trzeba tutaj przecież przeprowadzić badanie na o wiele większej grupie osób niż w przypadku badania opinii pracowników, których z reguły jest o wiele mniej. Jednakże zarówno w przypadku badań rynku jak i badań opinii pracowników, konieczna jest wysoka precyzja i dokładność prowadzonych działań, aby zagwarantować wysoki poziom efektywności prowadzonych badań, i stale podnosić swoje możliwości w kwestii wydajności pracy przedsiębiorstwa.
Korzystamy z plików "cookies", aby nasz serwis jak najlepiej spełniał Państwa oczekiwania. Można jednak w dowolnej chwili zablokować możliwość wykorzystywanie tych plików poprzez
zmianę ustawień w swojej przeglądarce internetowej. Accept
Privacy & Cookies Policy
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.