Test kompetencji najlepszą weryfikacją umiejętności pracownika

Bez kategorii

W procesie rekrutacji ważne jest, aby ocenić kandydata pod każdym względem. Ocena jego umiejętności może przybierać różnorodne formy. Możesz poprosić kandydatów o napisanie czegoś, stworzenie projektu lub prezentacji. W przypadku stanowiska o bardzo sprecyzowanym zestawie umiejętności możesz przeprowadzić na kandydatach standaryzowany test, aby obiektywnie ocenić ich kompetencje.

Rzetelna ocena kwalifikacji kandydatów zwykle należy do trudnych zadań – każdy z nich jest odrębną jednostką i posiada indywidualne cechy. Kompetencje różnią się w zależności od stanowiska pracy, a także od branży. Wraz z rosnącą siłą roboczą, możliwościami zdalnej pracy i możliwością zatrudnienia kandydatów z całego świata, testy oceny umiejętności mogą wyrównać szanse wszystkich aplikujących.

Proces rekrutacyjny w zależności od firmy może przybierać różne formy. W przypadku prac, gdzie ważna jest kreatywność, ocena umiejętności może być ograniczona np. do portfolio. W przypadku stanowisk redakcyjnych osoba rekrutująca może ubiegać się o przeprowadzenie testów pisarskich lub dostarczeniu konkretnych tekstów. Jednak w przypadku stanowisk, które wymagają codziennego korzystania z określonych umiejętności, skuteczną metodą jest test oceny umiejętności, który jak sama nazwa wskazuje ocenia zdolność kandydata do wykonywania wymaganych zadań na stanowisku.

Przydatność testów oceny umiejętności

W rekrutacji dużej ilości osób, testy oceny umiejętności mogą znacznie ułatwić pracę menedżerowi ds. rekrutacji, np. używając tak zwanych pytań „nokautujących”, które natychmiast zdyskwalifikują pewnych kandydatów. Dodatkowo sposób ten pomoże uzyskać Ci wiedzę na temat Twoich najlepszych aplikantów. Testy te dają możliwość zabłyśnięcia kandydatom, w taki sposób, którego nie zbadałbyś jako osoba rekrutująca na rozmowie kwalifikacyjnej.

Deloitte opracował proces, który organizacje mogą wykorzystać jako wytyczne do tworzenia, selekcji i wdrażania wstępnych testów oceny umiejętności:

Krok 1: Zdefiniuj – elementy, które są według Ciebie niezbędne do wykonania pracy na danym stanowisku i ich wpływ na wartościowe wyniki biznesowe.

Krok 2: Pomiar – Stwórz skalę ocen, aby skutecznie zmierzyć elementy zdefiniowane w kroku 1.

Krok 3: Zdecyduj – pozwól osobom rekrutującym korzystać z danych wygenerowanych w procesie rekrutacji, aby wspólnie podejmować decyzje o zatrudnieniu.

Krok 4: Ocena – Zbieraj dane, aby zrozumieć wpływ decyzji podjętych na podstawie różnych ocen zawartych w procesie rekrutacji.

Przykład oceny umiejętności

Na przykład poniższe ćwiczenie pomaga ocenić umiejętności kandydata korzystania z oprogramowania Office Manager :

Ćwiczenie: Jesteś w Atenach i musisz umówić się na spotkanie między swoim dyrektorem generalnym, który jest w Bostonie, a partnerem biznesowym w San Francisco. Zaprojektuj zaproszenie do Kalendarza Google i zrób zrzut ekranu.

Alternatywy dla oceny umiejętności

W momencie gdy do stanowiska, które oferujesz jako pracodawca, ciężki lub niemożliwy do opracowania jest dokładny i sprecyzowany test oceny umiejętności, zamiast niego możesz zaprojektować symulacje pracy, którą kandydat będzie wykonywał. Może być to świetny sposób na sprawdzenie, w jaki sposób ktoś może wykonywać powierzoną przez Ciebie pracę.

Oprócz ocen Twoja firma może być zainteresowana administrowanymi testami osobowości. Testy te mogą oceniać skłonność kandydata do zachowania w miejscu pracy lub umiejętności. Można również dzięki nim określić, czy dana osoba dobrze pasuje do Twojego zespołu. Chociaż testy te mogą niekoniecznie dokładnie określać, czy ktoś jest wykwalifikowany technicznie, natomiast mogą wykryć luki, które mogły być obecne podczas rozmowy kwalifikacyjnej, gdzie kandydaci odczuwali presję, aby wykonać lub działać w określony sposób. Jednak pomimo ich postrzeganej przydatności, testy te nie raz były przedmiotem kontrowersji ze względu na zgodność i skuteczność. Upewnij się, że te testy, które chcesz wykorzystać rzetelnie pokazują, co Twoja firma chce osiągnąć.

 

 

Rozwój talentów i ciągła edukacja

Oceny umiejętności nie powinny być wykorzystywane jedynie przed zatrudnieniem. Poprzez regularną ocenę umiejętności i kompetencji obecnego personelu, menedżerowie ds. rekrutacji będą mogli lepiej poznać nowe nabyte przez personel umiejętności.

Automatycznie dobierane kryteria przy zatrudnianiu

Zgodnie z badaniem University of Toronto , pracownicy zatrudnieni na podstawie zaleceń algorytmicznych pracowali w firmach o 15% dłużej niż Ci, których pracodawca zatrudnił bez testowania. Menedżerowie, którzy odrzucili automatyczne dobieranie kandydatów względem konkretnych zaleceń, zatrudniali pracowników mniej dopasowanych do stanowiska.

Korzystając z testu oceny umiejętności, masz mniejszą możliwość popełnienia błędu przy zatrudnianiu pracownika. Statystycznie, gorszymi decyzjami jest obciążone tradycyjne zatrudnianie pracowników, natomiast testy oceny umiejętności umożliwiają pracodawcom wyciągnięcie średniej, która najlepiej będzie odpowiadała osobistym preferencjom pracodawcy. Dzięki takim testom możesz zniwelować popełniane błędy.

Pięć metod mających na celu zwiększenie satysfakcji pacjentów

Bez kategorii

Pięć metod mających na celu zwiększenie satysfakcji pacjentów

Lekarze na ogół dążą od tego, aby ich pacjenci byli szczęśliwi i usatysfakcjonowani. Jednakże ich chęci nie zawsze przekładają się na rzeczywistość. Chociaż może się to wydawać paradoksalne, w wielu przypadkach lekarze są po prostu zaniepokojeni tym, że niektóre rzeczy, które uszczęśliwiają pacjentów, mogą sprawić, że staną się zagrożeniem dla ich zdrowia. Badania wykazały dużo lepsze wyniki zdrowotne u pacjentów o większej satysfakcji. Celem lekarza jest udzielać pomocy, tak aby każdy pacjent był zadowolony z uzyskanej obsługi medycznej. W jaki więc sposób zadowolenie pacjenta może być zdrowe w jednym przypadku, a niebezpieczne w innym?
Być może najprostszą z możliwych teorii jest to, że nie wszystkie zachowania satysfakcjonujące pacjenta są sobie równe. Przykładowo niepotrzebne prześwietlanie z powodu bólu pleców, czy antybiotyki w przypadku chorób oddechowych zostały ukazane jako te, które z jednej strony poprawiają satysfakcję pacjenta ale niestety są też szkodliwe i kosztowne. Z drugiej strony, komunikacja empatyczna powoduje większą satysfakcję, a jednocześnie poprawia wyniki kliniczne w przypadku chorób od cukrzycy po przeziębienie.
Mając na uwadze tę możliwość, przedstawiamy pięć rzeczy, które możesz zrobić, aby zwiększyć zadowolenie pacjentów nie obniżając jakości Twoich usług.

1. Bądź kreatywny i ogranicz czas oczekiwania Twoich pacjentów.

Pamiętaj – ludzie nie lubią czekać. Prawdopodobnie już zoptymalizowałeś czas oczekiwania pacjenta tak, jak to możliwe, więc może myślisz, że nie możesz zrobić nic więcej. Ale możesz!
Okazuje się, że większość ludzi, którzy tak naprawdę nienawidzą czekać, w momencie oczekiwania na wizytę odczuwają ten czas dużo dłużej niż tak na jest naprawdę w rzeczywistości. To subtelna, ale krytyczna różnica, którą można wykorzystać, aby zadowolić pacjentów bez konieczności wykonywania prawie niemożliwego zadania polegającego na zmianie faktycznego czasu oczekiwania. Co możesz zrobić, aby zmniejszyć subiektywnie postrzegany czas oczekiwania? Nie ma na to zbyt wielu dowodów, ale są pewne przydatne wskazówki. Jedną z nich jest odpowiedni wystrój poczekalni. Warto zadbać o to by była ona wygodna, przyjemna i przyjazna.

Czas w którym pacjent nie jest zajęty, płynie dłużej niż czas, w którym pacjent coś robi.
Wymyśl swoim pacjentom jakieś zajęcie podczas oczekiwania na wizytę. Spraw, aby przestrzeń  poczekalni była atrakcyjna i przyjemna, pomimo tego, jak bardzo popularne są nowoczesne i zimne wnętrza w pomieszczeniach medycznych.

Przedwstępne oczekiwanie, zdaje się być dłuższe niż oczekiwanie zasadnicze.
Zapewnij swoim pacjentom płynność w rezerwacji i innych etapach związanych z wizytą nawet wtedy, gdy muszą czekać, aby się do Ciebie dostać.

Niepokój sprawia, że ​​czas oczekiwania wydaje się dłuższy.
Sprawdź, czy możesz znaleźć sposoby na identyfikację pacjentów z naglącymi problemami i zapewnić, jeśli to możliwe, że zostaną przyjęci jako pierwsi.

Niewyjaśnione oczekiwanie wydaje się dłuższe niż te wyjaśnione.
Coś poszło nie tak w klinice? Są jakieś opóźnienia? Lekarz się spóźnia? Powiadom o tym czekających w poczekalni. Oczekiwanie, w momencie którego pacjent nie wie ile jeszcze będzie czekał jest dłuższe niż oczekiwanie, którego koniec jest konkretnie określony. Zakomunikuj swojemu pacjentowi jak długi czas oczekiwania ma przed sobą.

Im cenniejsza jest usługa, tym dłużej ludzie mogą czekać.
Postaraj się wykazać najwyższy poziom kompetencji, kiedy już pacjent do Ciebie zawita. Badania sugerują, że kiedy w bardzo profesjonalny sposób potraktujesz pacjenta podczas wizyty, załagodzi to nawet długi czas oczekiwania.

Czas oczekiwania w pojedynkę jest dłuższy niż wspólne oczekiwanie nawet z osobą znajomą.
Zachęć pacjentów do przychodzenia do Twojego gabinetu wraz ze znajomymi lub rodziną. Zmniejszone postrzeganie czasu będzie korzyścią uboczną.

2.Spędzaj czas z pacjentami.

Słyszę co chcesz teraz powiedzieć – nie narzekaj! Oczywiście wszyscy spędzalibyśmy więcej czasu z pacjentami, gdybyśmy mogli, więc jaka to jest przydatna porada? Ponieważ postrzeganie czasu wizyty, podobnie jak czas oczekiwania, jest inne niż rzeczywisty czas.W momencie gdy pacjenci mieli nadzieję, że wizyta będzie krótsza, a różniło się to od tego, co faktycznie stało się w rzeczywistości, byli bardziej zadowoleni niż Ci, których przewidywany czas oczekiwania był dłuższy. Zrozumienie oczekiwań pacjentów pomogą Ci zwiększyć satysfakcję pacjentów. Dodatkowa wskazówka:
Postrzegane przez pacjentów dłuższe wizyty, pozytywnie tuszują nieprzyjemny czas oczekiwania w gabinecie! Jest to bardzo ważne. Istnieją dowody, które świadczą o tym, że pacjenci, którzy postrzegają swoja wizytę jako dłuższą, są bardziej zadowoleni, pomimo, długiego i męczącego czasu oczekiwania na wizytę.

3. Usiądź.

Ten sposób jest łatwy i prawdopodobnie już o nim słyszałeś. W pewnym badaniu wykazano, że za satysfakcje pacjenta w bardzo dużej mierze odpowiadał fakt, że lekarz jest w pozycji siedzącej. Preferencja ta była kilka razy badana. Przykładowo w badaniu dotyczącym medycyny ratunkowej pewna część pacjentów postrzegała wizytę jako dłuższą u lekarza, który siedział. Ponad to siedzący lekarz, stwarza wrażenie bardziej współczującego, empatycznego i potrafiącego słuchać.

Dowody dotyczące pozycji siedzącej nie są jednoznaczne, ale istnieją duże podejrzenia, że może wpłynąć to na postrzeganą długość wizyty przez Twojego pacjenta, co bezpośrednio wpływa na jego zadowolenie. Dlatego warto zadbać o tak mały detal.

4. Ubierz się adekwatnie do miejsca pracy.

To, jak wyglądasz, wpływa na wiele rzeczy w życiu i prawdopodobnie również na tej liście jest zadowolenie pacjenta. Istnieją pewne sprzeczne dowody na ten temat. Ogólnie rzecz biorąc, wiemy, że pacjenci faworyzują lekarzy, którzy są ubrani w typowy strój lekarza (biały fartuch).  I to odkrycie było wielokrotnie powtarzane, zarówno w badaniach, które bezpośrednio badały pacjentów ze względu na ich preferencje jak i te, które były nastawione na badanie wyglądu lekarza (np. oceny pacjenta opierały się wyłącznie na fotografiach).W niektórych badaniach natomiast ciężko stwierdzić czy ubiór w biały fartuch rzeczywiście miał wpływ na zadowolenie pacjenta.Być może najlepszym podsumowaniem tego tematu jest niedawny przegląd odzieży dla personelu służby zdrowia, w której stwierdzono, że pacjenci preferują pewne rodzaje stroju, przy czym większość badań wskazuje na skłonność do formalnego stroju, w tym biały fartuch. Postaraj się wyglądać profesjonalnie, to powinno być kluczem do sukcesu.

5. Bądź ekspertem od komunikacji interpersonalnej.

Nie zawsze masz wpływ na przebieg choroby pacjenta i końcowy rezultat, ale sposób, w jaki budujesz relacje lekarz-pacjent, może mieć istotny wpływ na to, jak bardzo jest zadowolony z Twojej opieki i jak czuje się w związku z chorobą. Oczywiście istnieje nieskończenie wiele możliwości dobrego lub złego porozumiewania się z danym pacjentem, ale badania zidentyfikowały kilka konkretnych sposobów komunikacyjnych, które zdają się rzetelnie wpływać na postrzeganie opieki przez pacjenta.

Niespełnione oczekiwania.
Ważne są nie tylko oczekiwania, jakie pacjent ma wobec Ciebie, ale głównie to, czy zostały spełnione. Postaraj się zidentyfikować, jaką potrzebę ma Twój pacjent i postaraj się je spełnić. Jeśli zauważysz duże równice między oczekiwaniem pacjenta a rzeczywistością, znajdź sensowny kompromis, aby rozwiązać ten problem.

Przewidywana długość objawów pacjenta.
Jeżeli jakaś informacja jest jasna i oczywista dla Ciebie, to niekoniecznie również dla pacjenta. Warto abyś, znając przebieg jego choroby, potrafił określić czas, w którym objawy zaczną mijać.

Wyjaśnienie symptomów.
Możesz mieć duży wpływ na satysfakcje pacjenta wyjaśniając mu co się dzieje i dlaczego, w przypadku jego choroby. Dostarcz rzetelnych informacji swojemu pacjentowi, uświadamiając go w tym momencie, ponieważ może to dla niego wiele znaczyć. Niestety, duża część pracy nad rolą komunikacji w zadowoleniu pacjentów opiera się na ankietach zamiast kontrolowanych eksperymentach, dlatego trudno jest dokładnie określić, które praktyki najlepiej ustanawiają dobrą relację lekarz-pacjent. Wiele badań zidentyfikowało, że bardzo ważną rolę ma komunikacja między pacjentem, a lekarzem przez przekazywanie pozytywnego nastawienia i stosując normalne ludzkie niewerbalne strategie komunikacyjne (kontakt wzrokowy, uściski dłoni, odpowiedni humor). Nie jest to może dla Ciebie wielkim odkryciem, ale pamiętaj, że takie proste sposoby mogą bardzo ułatwić Twoją komunikację z pacjentem. Druga wskazówka!
Dobra komunikacja między pacjentem, a lekarzem często wpływa również na jego zdrowie! Może jest to nawet efekt placebo, ale metaanaliza badań dotyczących relacji lekarz-pacjent wykazała, że dobra komunikacja ma statystycznie istotny wpływ na wyniki opieki zdrowotnej. Indywidualne badania na ten temat są również interesujące: jeden wykazał zmniejszenie się długości i obniżenie ciężkości objawów u przeziębionych pacjentów, kiedy czuli, że ich lekarz był empatyczny.
Oto pięć opartych na dowodach sposobów na zwiększenie satysfakcji pacjenta, które prawdopodobnie nie wpłyną źle na zdrowie pacjenta. Skorzystaj z nich a zobaczysz, że satysfakcja Twoich pacjentów wzrośnie.

Program dla gabinetu lekarskiego – wymagane funkcje

elektroniczna dokumentacja medyczna

Program dla gabinetu lekarskiego – wymagane funkcje

Programy dla gabinetu lekarskiego posiadają różnorodne funkcje, dzięki którym lekarze i inni specjaliści medycyny mogą sprawnie zarządzać dokumentacją medyczną pacjentów. Poza łatwym i szybkim administrowaniem dokumentacją medyczną specjalistyczne systemy pozwalają na wysyłanie i zarządzanie wymaganymi e-Dokumentami takimi, jak e-Zwolnienia, e-Recepty, a w najbliższym czasie e-Skierowania.

O funkcjach programu do e-Dokumentacji

Obowiązek prowadzenia Elektronicznej Dokumentacji Medycznej przełożył się na stworzenie innowacyjnych programów dla gabinetu takich jak Medfile® EDM, które mają za zadanie ułatwić funkcjonowanie gabinetów lekarskich, a tym samym poprawić jakość świadczonych usług. W tym celu system został zaopatrzony w rozmaite funkcje, które pozwalają na poprawę różnych aspektów prowadzonych działań w placówce medycznej.

Program dla gabinetu lekarskiego Medfile® EDM umożliwia błyskawiczne:

  • Zarejestrowanie pacjenta na wizytę,
  • Dodanie pacjenta do ogólnej kartoteki placówki,
  • Wystawienie e-Recepty (obowiązkowo od 8.01.2020 r.)
  • Wypisanie e-Zwolnienia (obligatoryjnie od 01.12.2018 r.)
  • Samodzielne umówienie pacjenta na wizytę poprzez e-Rejestrację,
  • Wypisanie zaświadczeń lekarskich, skierowań do pracowni diagnostycznych, skierowań do poradni specjalistycznych, zaświadczeń do becikowego,
  • Wystawienie rachunku za usługę medyczną.

Funkcje wspierające pracę

Innowacyjny program dla gabinetu lekarskiego przeznaczony do prowadzenia e-Dokumentacji medycznej pacjentów i zarządzania administracyjnego placówką jest łatwy w obsłudze, dzięki stałym konsultacjom z personelem medycznym, podczas tworzenia programu. System daje szanse specjalistom na efektywne zarządzanie czasem pracy w placówce, jak i możliwość zoptymalizowania czasu przeznaczonego na wypełnianie dokumentacji pacjentów.

Dzięki integracji programu z zewnętrznymi systemami, takimi jak:

  • eWUŚ,
  • ZnanyLekarz.pl,
  • Platforma P1 i P2 (NFZ),
  • WFirma,
  • Drukarki i kasy fiskalne Novitus oraz Posnet;

system umożliwia także szybkie działania w zakresie administracji, jak i promowania placówki w sieci. Odpłatność za realizowane usługi medyczne poprzez:

  • przelewy,
  • gotówkę,
  • płatność kartą,
  • przedpłaty.

Jest dodatkowym udogodnieniem dla pacjentów jak i dla lekarzy.

Intuicyjny kalendarz i grafik wizyt

Podstawą działań w każdej placówce jest grafik wizyt. Przejrzysty i łatwy w obsłudze grafik pozwala łatwo zapisywać nowych pacjentów i modyfikować godziny pracy specjalistów oraz poszczególnych gabinetów.

Program dla gabinetu lekarskiego Medfile® umożliwia zapisywanie nie tylko pojedynczego pacjenta na wizytę, ale także umożliwia:

  • zarejestrowanie pacjentów na wizytę grupową,
  • szybką rejestrację z wypisaniem danych podstawowych (bez konieczności wypisania numeru PESEL),
  • rejestrację pacjentów do konkretnego specjalisty, gabinetu lub na konkretna usługę,
  • zapisanie pacjentów na wizytę powtarzalną (np. cykl wizyt terapeutycznych).
Nowa Elektroniczna Dokumentacja Medyczna w kartotece pacjenta

Program dla gabinetu lekarskiego umożliwia ujednolicenie zbieranych danych pacjentów dzięki Elektronicznej Dokumentacji Medycznej, co przekłada się na jakość pracy placówki medycznej i współpracę w zakresie opieki medycznej pomiędzy różnymi specjalistami, dzięki wprowadzanym standardom. W swoim zakresie e-Dokumentacja pacjentów zawiera obszerne dane – od personalnych, przez historię wizyt, aż po diagramy dentystyczne i inne równie ważne dla oceny stanu zdrowia pacjenta dokumenty, także w postaci załączników.
Największe walory programu dla gabinetu lekarskiego opierają się na możliwości zastosowania nowych modułów w celu usprawnienia dotychczas podejmowanych działań i nadania im nowej, lepszej jakości. Możliwe jest to dzięki tworzeniu integralnych baz leków, które jednocześnie dają szansę na wskazanie interakcji między poszczególnymi lekami. Innowacyjność systemu przekłada się także na utrzymywanie pozytywnych kontaktów z pacjentami dzięki zastosowaniu modułu powiadomień SMS, które pozwalają na:

  • potwierdzanie rezerwacji wizyt wysyłanych do pacjenta;
  • wysyłanie przypomnień na temat zbliżających się wizyt pacjenta.

Funkcje zwiększające swobodę działania

Automatyzacją kontaktów z klientami wiąże się także z kwestią bezpieczeństwa. Znaczna część dostępu do danych pacjentów regulowana jest na drodze zarządzania zakresem dostępu poszczególnych użytkowników systemu, którym to nadawane są odpowiednie uprawnienia pozwalające im na użytkowanie programu. Ponadto ciekawą opcją jest możliwość stosowania przez lekarzy aplikacji mobilnych umożliwiającym im korzystanie z systemu w każdej sytuacji.

Medfile® EDM idealnie sprawdzi się, jako program dla gabinetu lekarskiego. Pozwalając na inteligentne zarządzanie gabinetem lekarskim, czasem pracy, jak i danymi pacjentów. Zastosowane rozwiązanie w postaci specjalistycznego systemu pozwoli na całościowe kontrolowanie przeprowadzanych działań w zakresie prowadzonej działalności – medycznej jak i administracyjnej. Jednocześnie Elektroniczna Dokumentacja Medyczna, jako obowiązek wprowadza rozwiązania, które pozwalają zadbać o bezpieczeństwo każdego z pacjentów i zwiększają ogólny komfort korzystania z placówek ochrony zdrowia.

 

Bez kategorii

Ciągle nie wystarcza Ci pieniędzy na drobne przyjemności? Musisz ich sobie odmawiać i pozostaje Ci jedynie nadzieja, że Twoja niekorzystna sytuacja kiedyś się odmienieni. Zamiast bierne czekać, zacznij już dziś działać. Istnieje wiele sposobów zarabiania w Internecie, które nie wymagają od Ciebie wiedzy, umiejętności ani doświadczenia. Jednym z nim są ankiety online wypełniane z poziomu panelu internetowego.

Ile można zarobić?

Zarobki w serwisie będą uzależnione od kwestii tego, w ilu badaniach weźmiesz udział. Zaproszenia do ankiet będziesz otrzymywać na podany podczas rejestracji adres mailowy. Aby zwiększyć swoje szanse na jak najwięcej dobrze płatnych ankiet, warto pamiętać o uzupełnieniu danych profilowych oraz uczciwie odpowiadać na pytania. Rzetelność z całą pewnością zostanie doceniona.

Kiedy otrzymam zarobione pieniądze?

Stanie się to w momencie osiągnięcia przez Ciebie minimum punktów potrzebnych do złożenia dyspozycji wypłaty. W przypadku jednego z najlepszych obecnie serwisów Badanie-Opinii.pl, pieniądze otrzymasz maksymalnie w czasie do siedmiu dni.

Czy mogę być pewien, że nie zostanę oszukany?

Obawiasz się, że poświecisz swój cenny czas na wypełnianie ankiet, lecz w ostateczności nikt Cię nie wynagrodzi? Zapobiegnij takiemu ryzyku, weryfikując wcześniej wiarygodność firmy dla której wypełniasz ankiety. Sprawdź w rejestrze KRS czy właściciel portalu jest w tym miejscu wpisany. Najbardziej wiarygodne są strony firm badawczych – najlepiej takich, które działają na rynku od wielu lat. W takim przypadku możesz być pewien nie tylko uczciwości, lecz także częstych zaproszeń do uczestnictwa w badaniach?

Wypełniaj ankiety z dowolnego miejsca i urządzenia

Rzadko spędzasz czas w domu i obawiasz się, że z tego powodu będziesz miał mocno ograniczone możliwości zarabiania na wypełnianiu płatnych ankiet. Na szczęście istnieje nie jeden panel konsumencki, który pozwala na obsługę z poziomu aplikacji na urządzeniu mobilnym. Dzięki temu przestają istnieć jakiekolwiek bariery. Wypełniasz ankiety kiedy chcesz, gdzie chcesz i zwiększasz swoje szanse na błyskawiczne osiągnięcie minimum do wypłaty.

Dlaczego warto być uczestnikiem panelu internetowego?

Profity finansowe to nie jedyny powód. Możesz jednocześnie mieć realny wpływ na rozwój marek, z których produktów codziennie korzystasz. Twoje zdanie zostanie wzięte pod uwagę, a Ty zostaniesz wynagrodzony za poświęcony czas.

Podsumowanie

Nie przegap więc prostej szansy na to, aby osiągać dodatkowy dochód. Wreszcie nie zabraknie Ci pieniędzy na drobne przyjemności. Wypełniaj ankiety online, wymieniaj punkty na złotówki, zlecaj wypłatę i po siedmiu dniach środki znajdą się na Twoim rachunku bankowym. To naprawdę takie proste.

Badania satysfakcji klientów online

Bez kategorii

Skuteczne poznanie potrzeb, myśli i oczekiwań naszych klientów ma zwykle ogromne znaczenie w kontekście pomyślnego prowadzenia biznesu. Nie inaczej jest w przypadku przedsiębiorstw działających w Internecie, a skutecznym narzędziem umożliwiającym pozyskanie tych informacji pozostają aplikacje do ankiet.

O ankietowaniu użytkowników

Niezależnie od tego, czy prowadzisz sklep internetowy, czy też oferujesz za pośrednictwem Internetu jedynie usługi, twoim celem powinno być prowadzenie biznesu w maksymalnie efektywny sposób, unikając niepotrzebnych strat. O rozmiarze tych ostatnich bardzo często przesądzają zaś relacje z klientami i ich zadowolenie z przeprowadzonych transakcji. Monitorując za pomocą ankiet poziom satysfakcji naszych użytkowników uzyskujemy znaczną ilość informacji, które możemy (i powinniśmy) następnie wykorzystać do usprawnienia funkcjonowania naszego biznesu.

Ujawnienie mocnych i słabych stron

Nawet doświadczony przedsiębiorca nie zawsze jest w stanie dostrzec wszystkie słabe punkty prowadzonej przez siebie firmy. Bardzo często mogą je wskazać sami klienci, poproszeni o wypełnienie kwestionariuszy za pośrednictwem programu do ankietyzacji. Co więcej, zdarza się w ten sposób pozyskać unikalne informacje, wyjątkowe dla konkretnej branży. Badania satysfakcji klientów to zatem niepowtarzalna szansa dla każdej firmy.

Opracowywanie informacji

Skutecznie zaimplementowany program do ankietyzacji może w dłuższym okresie zebrać znaczną ilość danych o poziomie zadowolenia naszych klientów. Naturalnym tego następstwem jest oczywiście chęć ich opracowania i wysunięcie z nich trafnych wniosków. Większość dostępnych na rynku aplikacji do ankiet wyposażona jest w odpowiednie narzędzia, dzięki którym interesujące nas raporty mogą zostać przygotowane w sposób w pełni automatyczny.

Warto w tym miejscu obalić pewien popularny mit, związany z pozyskiwaniem danych o zadowoleniu klientów – do większości popularnych zastosowań z pewnością nie wystarczy pojedyncze, jednorazowe badanie. Powinniśmy systematycznie prosić użytkowników odwiedzających nasze strony o wypełnianie kwestionariuszy, dzięki czemu otrzymamy pełniejszy obraz ich potrzeb i oczekiwań. Nie bez znaczenia pozostaje także możliwość porównywania danych zebranych w różnych okresach – czy to ze względu na wprowadzone przez nas w międzyczasie zmiany, czy też z uwagi na zmieniające się trendy.

Online i offline

Aplikacje do ankiet można również wykorzystać do badania opinii o innych naszych usługach, z których korzystają ankietowani przez nas internauci – sprawdzimy w ten sposób choćby poziom zadowolenia z przeprowadzonej rozmowy na infolinii czy z niedawnej wizyty w należącym do nas sklepie stacjonarnym.

Analiza konkurencji pomoże Ci być o krok do przodu

Bez kategorii

Czy zdajesz sobie sprawę z tego, że sukces Twojego przedsiębiorstwa jest w ogromnym stopniu uzależniony do działań podejmowanych przez podmioty konkurencyjne. Co z tego, że sam zainwestujesz ogromne środki w promocję czy opracowywanie nowych patentów, jeżeli inna firma zrobi to szybciej i lepiej od Ciebie. Wtedy możesz stracić swoich obecnych Klientów, a także możliwość pozyskania nowych w przyszłości. Jakie zatem jest rozwiązanie w takiej sytuacji? Odpowiedź na to pytanie uzyskasz dzięki lekturze naszego artykułu.

W jaki sposób przebiega realizacja analizy konkurencji?

Główną metodą stosowaną w procesie realizacji analizy rynku konkurencyjnego jest desk research. Mamy w tym przypadku do czynienia z analizą danych zastanych, które były już dostępne przed rozpoczęciem projektu badawczego. Do źródeł poddawanych analizie można zaliczyć między innymi:

– informacje przekazywane w branżowej prasie,

– dyskurs publiczny,

– dane z raportów z przeprowadzonych badań i analiz rynku,

– biuletyny,

– publiczne bazy przetargów,

– ustawy prawne i ich nowelizacje, wpływające na rozwój lub regres w określonej branży,

– strony internetowe i katalogi produktów należących do konkurencyjnych podmiotów,

– informacje pozyskiwane dzięki uczestnictwu w branżowych targach oraz eventach.

Badania z udziałem uczestników rynku

Kiedy już uda się pozyskać kompletne dane z analizy rynku, pora wówczas na przeprowadzenie badania w formie wywiadów kwestionariuszowych. Zaprasza się do nich zwykle faktycznych klientów, producentów, dystrybutorów czy ekspertów posiadających wiedzę na temat procesów mających miejsce w danym segmencie rynkowym.

Jakie korzyści można zyskać?

Zastanawiasz się jednak, czy analiza konkurencji nie będzie jedynie sztuką dla sztuki? Taka sytuacja nie powinna mieć miejsca, jeżeli podejmiesz współpracę z doświadczoną agencją badawczą. Współpraca z nią pozwoli Ci przełożyć wnioski z analizy na konkretne korzyści biznesowe. Przede wszystkim zyskasz szansę na:

– rozpoznanie wiarygodności biznesowej kontrahentów,

– identyfikację własnej pozycji rynkowej na tle konkurencji,

– trafne przewidywanie trendów w określonym segmencie rynkowym,

– właściwie planowanie przyszłych działań,

– wzrost zysków ze sprzedaży,

– naśladowanie sprawdzonych rozwiązań stosowanych przez konkurencję,

– unikanie błędnych decyzji na podstawie analizy niewłaściwych działań podmiotów konkurencyjnych.

Podsumowanie

Możesz więc już wkrótce zyskać sporą przewagę nad swoją konkurencją. Uda Ci się to pod warunkiem, że zlecisz sprawdzonej firmie badawczej zadanie realizacji analizy otoczenia konkurencyjnego.

Elektroniczna Dokumentacja Medyczna – jakie korzyści przynosi?

elektroniczna dokumentacja medyczna

Postępująca technicyzacja społeczeństwa sprawia, że wiele sfer życia przenosi się do świata wirtualnego. W przypadku bankowości czy też komunikacji miejskiej zmiany są bardzo wygodne, kolejnym krokiem są zmiany w przestrzeni ochrony zdrowia i digitalizacji dokumentacji pacjentów.

Medyczna dokumentacja papierowa

 
Nie da się ukryć, że z roku na rok maleje znaczenie dokumentacji prowadzonej w formie papierowej. Szybki rozwój nowych technologii pociąga za sobą zmiany, które skupiają się na automatyzacji wielu procesów. Ręcznie pisane dokumenty powoli ustępują miejsca elektronicznym. Tak dzieje się w branży medycznej. Chociaż obowiązek pełnego wdrożenia e-Dokumentacji medycznej przybliża się z dnia na dzień, zmiany nadal budzą obawy, co skłania do refleksji na temat korzyści, jakie niesie Elektroniczna Dokumentacja Medyczna.
 

Przyczyny obaw

 
Rzeczy nowe i nieznane budzą niepokój. Nietrudno zatem dziwić się początkowemu nastawieniu zarówno personelu służby zdrowia, jak i pacjentom, którzy nie znają zaprowadzanych zmian. Pojawiły się ponadto obawy o bezpieczeństwo danych osobowych wprowadzanych do Elektronicznej Dokumentacji Medycznej, dostęp do informacji wrażliwych przez osoby do tego nieupoważnione czy możliwość uszkodzenia nośników, na których zgromadzono e-Dokumentację medyczną.

Z czasem okazało się, że Elektroniczna Dokumentacja Medyczna wymaga odpowiednich narzędzi – oprogramowania do:

  • zapewnienia pełnej ochrony danych,
  • możliwości zmiany i edycji informacji o pacjencie,
  • szybkiemu wystawianiu e-Recept obowiązkowo od 08.01.2020 r. (nawet w kilkanaście sekund),
  • błyskawicznemu wystawianiu e-Zwolnień (obowiązkowo od 01.12.2018 r.) i wysyłaniu ich do pracodawcy,
  • prowadzeniu kompleksowej kartoteki pacjenta wraz z możliwością stworzenia karty wizyty lekarskiej dopasowanej do specjalizacji,
  • wysyłki SMS do pacjenta z przypomnieniem o wizycie,
  • prowadzenia magazynu leków i produktów medycznych,
  • połączenia z drukarką fiskalną i wprowadzenia rejestracji opłat za wizyty,
  • połączenia ze znanym portalem do rejestracji ZnanyLekarz.pl oraz Google Calendar,
  • intuicyjnego wpisywania leków z szerokiej bazy,
  • możliwości szybkiego wpisywania nazw i kodów chorób z bazy ICD-9/10,
  • stworzenia własnej strony WWW wraz z e-Rejestracją dla pacjentów.

Nowy porządek w ochronie zdrowia

 
System opierający się na automatycznym obiegu dokumentów w wielospecjalistycznej klinice czy prywatnym gabinecie gwarantuje sprawną organizację pracy personelu medycznego. Tym samym Elektroniczna Dokumentacja Medyczna pomaga utrzymać porządek administracyjny w placówce, co przekłada się na wiele innych korzyści. Łatwy dostęp do aktualnych i archiwalnych informacji medycznych mogą mieć nie tylko lekarze, ale również pracownicy, opiekunowie medyczni, pielęgniarki czy też położne. Ułatwia to konsultacje, trafne diagnozowanie i podjęcie odpowiedniej terapii pacjenta.
 

Mniej błędów

 
Ręcznemu sporządzaniu dokumentacji towarzyszyły często pośpiech, który zdecydowanie obniżał jej wartość. Chodziło nie tyle o większe ryzyko popełnienia błędu, co o czytelność zapisu, a nawet brak czytelności. Błędne odczytanie recepty czy też brak ręcznego podpisu generował problemy zarówno dla placówki medycznej, jak i pacjenta. Z pomocą pojawiła się e-Dokumentacja medyczna Medfile® EDM, którą ze względu na przejrzystość jest czytelna i zrozumiała dla każdego.
 

Bez obaw – czas na komfortowe rozwiązanie

 
Nie ulega wątpliwości, że wdrożenie dokumentacji w postaci cyfrowej przynosi wiele pozytywnych zmian. Podnosi komfort pracy personelu, przyspieszając wykonywanie takich czynności jak generowanie sprawozdań, rejestrowanie pacjentów na wizyty czy tworzenie potrzebnych dokumentów. Sprawna obsługa pacjentów umożliwia szybkie postawienie diagnozy. Nowy system obiegu dokumentacji pozwala zaoszczędzić czas i miejsce. Nie ma potrzeby wydzielania osobnych pomieszczeń w placówce na przechowywanie papierowych kartotek, a w nowoczesnym systemie Medfile® EDM także nie ma konieczności generowania dodatkowego miejsca na serwery, na których przechowywane będą elektroniczne informacje o pacjentach.

Aplikacje medyczne – działanie w trakcie prowadzenia przychodni

elektroniczna dokumentacja medyczna

Aplikacje medyczne na potrzeby ośrodków zdrowia
Elektroniczna Dokumentacja Medyczna wdrożona wraz z odpowiednim programem do jej obsługi może doskonale zoptymalizować codzienną pracę personelu medycznego. Prowadząc dużą przychodnię lub wielospecjalistyczną praktykę lekarską potrzebujesz odpowiedniego narzędzia, dzięki któremu czas przeznaczony na wypełnianie dokumentacji medycznej można będzie znacznie skrócić, jak również usprawnić proces wypełniania dokumentacji pacjentów.
 

Aplikacje medyczne na potrzeby ośrodków ochrony zdrowia

 
Prowadzenie przychodni prywatnej lub kliniki to duże wyzwanie. Zarówno z punktu widzenia medycznego, jak i administracyjnego należy rozdzielić wiele zadań. Personelowi należy zapewnić dobre warunki pracy, a pacjentom komfort usług leczenia. Należy także wziąć pod uwagę bezpieczeństwo danych pacjentów i szybki przepływ informacji medycznych zgodnych z narzuconymi przez Ministerstwo Zdrowia wymogami.
 
Aktualnie niewiele placówek decyduje się zarządzać wszystkimi zadaniami placówki ręcznie i „na papierze”, grozi to dostaniem się dokumentacji medycznej w niepowołane ręce bądź jej zniszczeniem, intuicyjne aplikacje medyczne, tj. Medfile® EDM wspomagają procesy administracyjne, dzięki czemu łatwiej rozporządzać zadaniami personelu.
 

Przejście na zaawansowane systemy

 
Dziś aplikacje medyczne to absolutna podstawa, bez której coraz trudniej sobie wyobrazić funkcjonowanie jakiejkolwiek placówki służby zdrowia.

Rozbudowane moduły aplikacji webowej Medfile® EDM przeznaczone zarówno dla małych gabinetów prywatnych, jak i wielospecjalistycznych dużych placówek pozwala m.in na:

  • samodzielną rejestrację wizyt przez pacjentów poprzez stronę WWW,
  • integrację z platformą P1 i P2, przez co możliwe jest wystawienie: e-Recepty: Rp, Rpw, Recepturowe (01.12.2018 r.), e-Zwolnienia, (od 08.01.2020 r.), e-Skierowania (w najbliższym czasie),
  • wysyłanie powiadomień SMS do pacjentów przed zbliżającą się wizytą,
  • połączenie z drukarkami fiskalnymi i możliwością realizacji opłat w formie gotówkowej i bezgotówkowej,
  • zarządzanie grafikami lekarzy wraz z możliwością planowania urlopów, wyjazdów na konferencje i inne nieobecności,
  • tworzenie wystandaryzowanych kart wizyt oraz dostęp do specjalistycznych diagramów: stomatologicznego, fizjoterapeutycznego, pediatrycznego, ortopodologicznego, medycyny estetycznej,
  • kontrolę nad magazynem leków i produktów medycznych,
  • połączenie z systemem WFirma.

Dlaczego aplikacje medyczne są tak pomocne?

 
Aplikacje medyczne w ochronie zdrowia to milowy krok w pracy placówek medycznych. Dzięki nim praca staje się o wiele prostsza. Aplikacje medyczne pozwalają na to, aby każda informacja na temat pacjenta wprowadzana była do systemu komputerowego szybko i intuicyjnie. Dzięki nim każdy lekarz w danej placówce może bez trudu uzyskać istotne dane na temat konkretnego pacjenta. Jest to szczególnie ważne wówczas, gdy z różnych powodów pacjent nie zawsze trafia do tego samego specjalisty.
 

Rejestracja w Medfile® EDM

 
Rejestracja medyczna w systemie Medfile® EDM optymalizuje także pracę osób rejestrujących. Za pomocą kilku kliknięć można bez trudu zarejestrować danego pacjenta do lekarza. Rejestrator widzi czy do danego specjalisty są jeszcze wolne miejsca w konkretnym dniu. Aplikacja medyczna kontroluje, aby pacjenci nie byli zapisywani na tą samą godzinę. Pozwala to uniknąć wielu nieporozumień.
 

Obsługa zaawansowanych systemów dla każdego

 
Medfile® EDM i innego rodzaju aplikacje medyczne, dla gabinetu dostępne w służbie zdrowia są konstruowane tak, aby bez trudu poradziły sobie z ich obsługą nawet te osoby, które na co dzień nie korzystają z komputera. Wszystko odbywa w prosty sposób. System ostrzega przed ewentualnymi błędami i uniemożliwia zapisanie niepoprawnych danych. W efekcie nie trzeba obawiać się, że z powodu słabej znajomości komputera przysporzy się kłopotów placówce medycznej.
 

Wybierz odpowiednią aplikację

 
Obecnie wybór programów do obsługi placówek służby zdrowia jest duży. Ich tworzeniem zajmują się specjalistyczne firmy z branż IT, które dysponują rozległą wiedzą informatyczną we współpracy ze specjalistami medycyny. Dzięki temu eksperci są w stanie stworzyć program idealnie odpowiadający potrzebom placówek medycznych. Wszystko po to, aby praca w przychodniach czy klinikach przebiegała szybciej, a pacjenci byli diagnozowani sprawniej, mogli być zadowoleni z usług oferowanych przez swoich lekarzy.

Usługi badawcze dla rynku farmaceutycznego

Dział marketingowy

 

Healthcare market research

Wydaje się, że rynek farmaceutyczny skrywa w sobie niemalże nieograniczone możliwości dla przedsiębiorstw, które chcą tworzyć i z powodzeniem sprzedawać produkty. Przecież wyroby medyczne są potrzebne niemalże każdemu człowiekowi, można zatem powiedzieć, że popyt na nie nigdy się nie skończy.

Jest w tym sporo racji, ale trzeba pamiętać, że firmy działające na tym rynku nie mają prostego zadania. Jest to dość specyficzna branża, w której preferencje klientów mogą zmieniać się bardzo dynamicznie. Z tego powodu podmioty takie powinny korzystać z wszelkiej możliwej pomocy, ułatwiającej planowanie działań biznesowych. W tym celu wykonuje się badania rynku farmaceutycznego.

Healthcare market research – badania dla farmacji

Przeprowadzenie badań rynku farmaceutycznego na pierwszy rzut oka jest bardzo proste. Wystarczy przecież bliżej zapoznać się z preferencjami pacjentów aby wiedzieć, w jakie działania warto inwestować. W rzeczywistości jednak rynek ten składa się z bardzo wielu odmiennych elementów, a skuteczny przedsiębiorca musi pamiętać o wszystkich z nich.

Healthcare market research faktycznie w pierwszej kolejności opiera się na poznaniu preferencji klientów. Bada się tu jednak nie tylko ich oczekiwania, ale również zwyczaje. Niektórzy ludzie na przykład chętnie kupują lekarstwa przy najmniejszych dolegliwościach, inni robią to z kolei dopiero wtedy, kiedy czują się naprawdę źle.

Przy przeprowadzaniu takich badań trzeba brać pod uwagę również to, że duży wpływ na sprzedaż leków mają lekarze i farmaceuci. To właśnie lekarze przepisują pacjentom konkretne specyfiki oraz polecają te, które dostępne są bez recepty. Badania rynku trzeba zatem przeprowadzać nie tylko pod kątem preferencji pacjentów, ale także lekarzy.

Istotną kwestią przy badaniu rynku jest oczywiście cena leku. W tym przypadku dochodzą jeszcze refundacje niektórych specyfików przysługujące pacjentom w poszczególnych sytuacjach.

Rozbudowany rynek, wielki potencjał

Jak widać, profesjonalne przeprowadzenie healthcare market research wymaga uwzględnienia wielu czynników, które kształtują ten rynek. Dodatkową trudnością jest przygotowanie odpowiednich działań marketingowych. Niektóre leki w ogóle nie mogą być reklamowane w naszym kraju, inne wymagają z kolei dość specyficznego podejścia.

Mimo wszystkich tych trudności, w rynku farmaceutycznym tkwi ogromny potencjał. Przy dobrym przygotowaniu działań i wprowadzeniu produktu na rynek w umiejętny sposób producent może oczekiwać naprawdę wielkich zysków. Popyt na dobre leki i suplementy jest bardzo wysoki i nic nie wskazuje, aby miało się to zmienić.

Organizacja badań obserwacyjnych

Dział Badawczy

Z każdym rokiem przybywa realizowanych badań obserwacyjnych, klinicznych, edukacyjnych i epidemiologicznych. Nie tylko są one przeprowadzane dla firm komercyjnych i koncernów farmaceutycznych, lecz także ich realizacją zajmują się niekomercyjne, publiczne ośrodki naukowe. Wszystkie badania posiadają bardzo zbliżone do siebie etapy przygotowawcze oraz realizacyjne. Proces przygotowawczy badania obserwacyjnego rozpoczyna się określeniem dokładnej próby badawczej, czasu trwania badania, przygotowania metodologii badawczej. Kolejnym krokiem jest zawiązanie ścisłej współpracy z jednostką medyczną, a firmą badawczą, w celu realizacji badania obserwacyjnego. Właściwe badanie przeprowadza się z udziałem grup respondentów w klinice lub szpitalu. Końcowymi etapami procesu jest m.in. przygotowanie danych do analizy statystycznej, medycznych analiz statystycznych, a następnie opracowanie raportu końcowego z wyłonieniem najistotniejszych wniosków na przyszłość.

Realizacja badań obserwacyjnych

Tylko profesjonalne agencje badawcze są w stanie zagwarantować właściwie prowadzenie badań obserwacyjnych. Cały proces badań marketingowych, obserwacyjnych, edukacyjnych, epidemiologicznych czy klinicznych. Dzięki swemu doświadczeniu, posiadają szeroką ofertę dostosowaną do indywidualnych potrzeb swoich klientów. Przed wyborem konkretnej firmy badawczej, warto zwrócić uwagę na doświadczenie i referencje nie tylko ogółu, lecz także pojedynczych pracowników działu IT, zespołu badawczego oraz analityków. Dzięki takim zabiegom oferta dostosowywana jest zarówno do ogromnych koncernów farmaceutycznych, jak i małych firm medycznych, co z kolei prowadzi do otrzymania rzetelnych wyników badań. Specjaliści z doświadczeniem w analizach bioinformatycznych oraz biotechnologicznych potrafią połączyć pracę komercyjną z naukową dla osiągnięcia sukcesu.

Realizacja badań klinicznych a realizacja badań obserwacyjnych

Badania kliniczne i badania obserwacyjne różnią się w jednej kluczowej kwestii. Pierwsze z nich prowadzi się dopiero po stworzeniu leku, lecz przed jego wprowadzeniem do obiegu. Badania kliniczne polegają na sprawdzeniu w jaki sposób ów lek działa, czy nie szkodzi badanym, na jaką grupę badanych działa najlepiej. Warto podkreślić, że badania prowadzi się nie tylko na chorych, ale także na zdrowych respondentach. W zależności od tego jaki jest wpływ na grupę kontrolną, wtedy wprowadza się na rynek dany lek lub nie. Badania obserwacyjne natomiast prowadzone są w czasie trwania leczenia. Realizuje się je po wprowadzeniu leku w obieg, w celu sprawdzenia, czy działa tak jak w fazie testów klinicznych, czy może występują skutki uboczne, po których należy go odstawić. W trakcie badań obserwacyjnych oceniana jest skuteczność terapii, rodzaje niepożądanych zdarzeń oraz czynniki ryzyka. Kluczową różnicą jest także kwestia finansowa, ponieważ drugi rodzaj badań jest znacznie tańszy niż pierwszy, a także nie zajmuje tyle czasu.