Badania kliniczne dla kosmetyków i dermokosmetyków
Badania kliniczne przeprowadza się nie tylko dla produktów leczniczych oraz wyrobów medycznych, ale również kosmetyków i dermokosmetyków. Z czego to wynika oraz jakie są korzyści takich badań?
Badania kliniczne, czyli inwestycja w wiarygodność firmy
Coraz częściej największe firmy branży kosmetycznej decydują się na testowanie swoich produktów poprzez badania kliniczne. W ten sposób bada się nie tylko bezpieczeństwo, co przede wszystkim skuteczność. Jeśli ta ostatnia zostanie potwierdzona, wówczas producent może budować swoją strategię marketingową w oparciu o pozytywne wyniki takiego badania klinicznego.
To ogromna korzyść na tle konkurentów, bowiem w wielu przypadkach producenci kosmetyków tylko deklarują ich właściwości, które nie zawsze są zgodne z prawdą. Badanie kliniczne pozwala jednak na sprawdzenie cech produktu, a jeśli wyniki okażą się wskazywać na skuteczność preparatu, wówczas stanowi to podstawę dla budowania wiarygodności przedsiębiorstwa i jego pozycji eksperta.
Wzrost sprzedaży jako efekt badania klinicznego
Jeśli pozytywne efekty działania kosmetyku zostaną potwierdzone dzięki badaniu klinicznemu, wówczas producent może liczyć niemalże na natychmiastowy wzrost sprzedaży. Wynika to z faktu, że takie wyniki bardzo szybko rozsyłane są do mediów i w wielu z nich zostają opublikowane, co stanowi źródło reklamy dla produktu.
Firma kosmetyczna zyskuje też miano bardziej prestiżowej, wiadomo bowiem, że przeprowadzenie badania klinicznego to poważne przedsięwzięcie, w które zaangażowani są eksperci. Wymaga ono też nakładów finansowych, dlatego też takiemu badaniu są poddawane produkty opracowane w sposób skrupulatny, a nie przypadkowe, trafiające na rynek szybko, by wypełnić na nim lukę.
Badania kliniczne kosmetyków oraz dermokosmetyków można przeprowadzać dzięki oprogramowaniu eCRF.bizTM, które znacznie usprawniło proces tworzenia oraz uzyskiwania danych.