Market research
Market research to nic innego jak wnikliwe, precyzyjne i wyjątkowo skrupulatne badanie rynku pod praktycznie wszystkimi jego aspektami. Dzięki tego rodzaju badaniom możliwe będzie pozyskanie odpowiedniej wiedzy w zakresie możliwości podjęcia konkretnych działań w celu poprawy wizerunku przedsiębiorstwa na rynku, oraz osiągania jeszcze lepszych wyników sprzedaży produktów oraz usług.
Przede wszystkim jednak trzeba tutaj zdać sobie sprawę z tego iż market research to działanie bardzo istotne, długoterminowe i kosztowne, aczkolwiek przynoszące bardzo wiele korzyści jeśli chodzi o poprawę efektywności działań przedsiębiorstwa, szczególnie w kwestii marketingu i zarządzania. Pozyskujemy tutaj wiedzę na przykład na temat konkretnych działań konkurencji a co za tym idzie, możemy dopracować swoje działania tak, aby odnieść jeszcze wyższy poziom skuteczności przewagę nad konkurencyjnymi produktami oraz usługami, co jest tutaj przecież jednym z bardziej istotnych aspektów prowadzenia działalności na konkurencyjnych rynkach. W trakcie tego rodzaju badania niezbędne do przeprowadzania są wszelkiego rodzaju analizy oraz obliczenia statystyczne dzięki których zastosowaniu market research jest działaniem jeszcze bardziej skutecznym.
Bardzo często jednym z wielu działań prowadzonych w ramach badań rynku – market research, jest profesjonalne badanie cati czyli komputerowo wspomagane badanie telefoniczne>. Całe badanie przebiega za pośrednictwem telefonu poprzez odpowiedni system komputerowy, który sam wybiera respondentów, a co najważniejsze zbiera na bieżąco informacje o udzielanych przez nich odpowiedziach i przedstawia częściowe wyniki. Jest to jedno z lepszych i bardziej efektywnych badań jakie możemy tuta przeprowadzać w ramach market research.